Védje vállalkozását!

 

A vállalkozások ugyanolyan sebezhetők, ha identitáslopásról van szó, mint a magánemberek. Ez lényegében bármi lehet, olyan nem létező vállalat, mely a termékek megékezését követően a számlák kifizetése előtt eltűnik, vagy visszaél az Ön vállalkozásának jó hírnevével és hitelt, termékeket, szolgáltatásokat biztosít az Ön nevében. Ezenkívül, ha nem rendelkezik adatvédelmi szabályzattal, az ügyfelek, vagy az alkalmazottak információt tárhatja fel a csalóknak. Az Egyesült Királyságban az emberek 95%-a nem biztos abban, hogy a vállalatok megóvják személyes adataikat a rossz kezekbe kerüléstől.

Ha vállalkozását személyazonosság lopás sújtja, az jelentős károkat okozhat nem csak partnereinek, hanem a vállalat jó hírnevének és legértékesebb vagyonának: a márkának.

 


Hogyan tudom megvédeni vállalkozásomat a személyazonosság- lopástól?

 

Az oktatás és a tudatosság az első fontos lépés a személyiség-lopás kockázatának csökkentésében. Fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályzattal rendelkezzenek, és könnyen megértessék a munkavállalókkal, hogyan járulhatnak hozzá a saját és a vállalat identitásának védelméhez. Az identitáslopás megelőzésében a proaktivitás elengedhetetlen, különösen a papíralapú dokumentumok esetében, amelyek könnyen figyelmen kívül hagyhatók, amennyiben a digitális védelemre összpontosít. Gondoljon csak azokra a dokumentumokra, melyeket naponta kinyomtat- jelentkezési adatlapok, e-mailek másolata, tervek, táblázatok és még sok más- gondoljon bele mi történne, ha ezek illetéktelen kezekbe kerülnek? Ügyeljen arra, hogy Ön és csapata soha ne hagyjon az irodai asztalon dokumentumokat, és soha ne dobjon ki iratokat megsemmisítés nélkül.

Az identitáslopás elleni védelem érdekében minden munkavállalónak biztonságosan kell tárolni, kezelni és megsemmisíteni a dokumentumokat. Fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályzattal rendelkezzenek, és könnyen megértessék a munkavállalókkal, hogyan járulhatnak hozzá a saját és a vállalat identitásának védelméhez. Ezenkívül, alapvető fontosságú, hogy a munkavállalók hozzáférjenek az ehhez szükséges eszközökhöz, például az iratmegsemmisítőhöz.

A Fellowes számos iratmegsemmisítőt kínál otthonra és irodába egyaránt. Válassza ki az Önnek megfelelőt:

Személyi iratmegsemmisítők– egy felhasználó számára, otthoni vagy kis irodai környezetbe.

Kis- és otthoni irodai iratmegsemmisítők– ideálisak gyakoribb használatra, ahol elvárás a hosszabb működési ciklus és a nagyobb lapkapacitás.

Közepes és nagy irodai iratmegsemmisítők– ideális több felhasználó számára, megosztott munkahelyi környezetben, nagy mennyiségű, érzékeny információk megsemmisítéséhez.

Kiemelkedő biztonsági szint– ideális rendkívül bizalmas dokumentumok megsemmisítésére.

Automata iratmegsemmisítők– ideális azon felhasználók részére, akik az automata megsemmisítés kényelmét keresik.

Kiegészítő termékek– a hatékonyság érdekében használja karbantartó olajunkat, és különböző méretű hulladékgyűjtő zsákjainkat.

 

Néhány hasznos tipp, melyek segítenek megvédeni vállalatát:

 

  • Mindig ügyeljen arra, hogy az érzékeny, bizalmas dokumentumokat megfelelő módon, biztonságosan semmisítse meg, lehetőség szerint egy konfetti vágású iratmegsemmisítővel. Győződjön meg arról, hogy bármit, beleértve a pénzügyi, személyes, ügyfél- vagy munkavállalói adatokat is, megsemmisítik, mielőtt kidobnák. A már feleslegessé vált terveket, stratégiai dokumentumokat is célszerű megsemmisíteni. Ne felejtse megsemmisíteni a CD-ket sem, mielőtt végleg megszabadulna tőlük.
  • Ügyeljen arra, hogy minden munkavállaló tisztában legyen a személyiség-lopás kockázatával. Készítsen egyértelmű szabályzatot az érzékeny online és offline információk kezelésére, tárolására, megosztására vonatkozóan. Ha szükséges tartson előadásokat, tréningeket, hogy megbizonyosodjon arról, hogy munkavállalói tisztában vannak a szükséges lépésekkel.
  • Mindig ellenőrizze vásárlói személyazonosságát. Mind az üzleti, mind a fogyasztói hitel referenciaügynökségek széle körű megoldásokat kínálnak az ügyfelek létezésének és személyazonosságának hitelesítésére és ellenőrzésére.
  • Ügyeljen arra, hogy minden munkavállaló hozzáférjen az iratmegsemmisítőhöz. Helyezzen iratmegsemmisítőt a fénymásolók/nyomtatók közelébe, hogy az esetlegesen elrontott dokumentumok gyorsan és egyszerűen megsemmisíthetők legyenek.
  • Ellenőrizze, hogy a bizalmas információkat biztonságosan tárolják-e egy zárt tárolóhelyiségben, vagy széfben. Győződjön meg arról, hogy biztonsági kódot minden hónapban megváltoztatják.
  • A víruskereső szoftvereket és tűzfalakat tartsa naprakészen- mindkettő nélkülözhetetlen. Mindig ellenőrizze, hogy a képernyő alján található-e zárolás gomb, amikor érzékeny vagy bizalmas információkat nyújt be egy weboldalon. Ez biztosítja az információk titkosítását.
  • Egy régi számítógép vagy merevlemez értékesítése előtt ellenőrizze, hogy a rajta lévő adatok teljes mértékben törlődtek-e merevlemezről.
  • Ne küldjön e-mailt és ne küldjön vállalati logót tartalmazó fájlokat ismeretlen címzett számára. Mindig ügyeljen arra, hogy a logó a webhelyeken és az e-mailekben védett legyen, ne lehessen képként elmenteni és az Ön engedélye nélkül használni.
  • Ne dobjon el és ne adjon ki üres fejléces papírt az ügyfeleknek vagy a beszállítóknak, és mindig semmisítse meg a felesleges dokumentumokat, így az adattolvajok nem használhatják fel.

 


Tippek munkavállalók számára

 

  • Soha ne hagyjon papírokat tárgyalótermekben, fénymásolókban, nyomtatókban, különösen, ha azok érzékeny információkat tartalmaznak.
  • Munka után tegyen rendet asztalán, zárja el a dokumentumokat és az összes hordozható számítógépes eszközt mielőtt elhagyja az irodát.
  • Semmisítse meg a szükségtelenné vált papírokat, CD-ket és DVD-ket, mielőtt elhagyná az irodát, ne hagyja őket az asztalán.
  • A kulcsokat tárolja biztonságosan, egy váza alá rejtve, vagy az asztalon hagyva, nem túl célravezető.
  • Vigyázzon a jelszavára! Soha ne mondja el senkinek és ne írja le!
  • Tartsa rendben munkaállomását- ez biztosítja, hogy véletlenül se felejtsen elől érzékeny információt tartalmazó dokumentumot.