A MÁRKÁNK TÖRTÉNETE

 

Minden generáció élt a lehetőségekkel és törekedett arra, hogy a legtöbbet hozza ki az üzletből. A XX. század első felében a Harry Fellowes által megállapított elveket hűen tiszteletben tartották és megőrizték:

  • Hisz az emberek értékében és méltóságában.
  • Elkötelezett az integritásban, minden üzleti tevékenységet illetően.
  • Innováció iránti szenvedély, mely kiváló minőségű, hasznos és értékes termékeket eredményez.
  • Folyamatos fejlesztés iránti elkötelezettség.

Első generáció:

1917-1952

A cég alapítójának Harry Fellowes-nak, 14 éves korában ott kellett hagynia az iskolát, hogy támogassa családját és segítsen apjának a szabó üzemben. 31 éves korára önállóvá vált és megalapította a H.L.Fellowes & Company-t Chicago belvárosában.

Társasági és kíváncsi ember lévén, hamarosan megismerkedett egy fiatal üzletemberrel, aki a közelben bérelt egy kis irodát. Ez a fiatal üzletember Walter Nickel volt, aki egy olyan innovatív termékcsaládot hozott létre, ami olyan dobozokból állt, melyeket bankok részére árultak, a különböző tranzakciós feljegyzések, törölt csekkek és kibocsátott betétlapok tárolására. A doboz gazdaságos hullámkartonból készült, egy biztonsági karakterláncot és nyomógombot tartalmazott a dokumentumok védelme érdekében. Egy azonosító címkével megjelölhető volt a doboz tartalma. Könnyű volt, mégis elég strapabíró. Harry Fellowes-nak pedig ez felkeltette az érdeklődését.

Egy nap 1918 tavaszán, Harry Fellowes észrevette. amint Mr. Nickel éppen bezárni készült üzletét. Megtudta, hogy Mr. Nickel az I. világháborúban vállalt szolgálatot. Gyorsan megtörtént a megállapodás: Harry Fellowes 121,40 dollárért megvásárolta az üzletet- ez nagyjából a készletértékének felelt meg. A jobb üzleti lehetőséget észlelve Harry Fellowes ez után úgy döntött, hogy bezárja saját üzletét, hogy kizárólag a Mr. Nickeltől vásárolt boltra tudjon koncentrálni. Amikor Walter Nickel 1918 decemberében visszatért a háborúból, újra csatlakozott az üzlethez, mint kisebbségi részvényes az újonnan bejegyzett Bankers Box Company-ban.

Harry Fellowes nem csak szerencsés hanem rendkívül éleslátású volt. Helyesen észlelte a lehetőséget, ami a dokumentumok archiválásában rejlett, és bízott az ösztöneiben. Az újonnan bevezetett szövetségi jövedelemadó-jogszabály szigorúbb nyilvántartási követelményeket vezet be. Fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy piacra dobja a bankok számára hasznos dobozokat, és egész Nyugat-Amerikában piacra tegyen szert. Létrehozta a “Liberty” márkát, mely az akkori hazafias szellemhez is igazodott. Újságokban és folyóiratokban hirdetett, és kupon ellenében ingyenes mintát biztosított.

A költséghatékony “Liberty” dobozok megoldották a dokumentumok archiválását

Harry Lamar Fellowes

Bankers Box Company

első elnöke

A gyerekcipőben járó cég egyre erősödött a Liberty-nek…

és annak köszönhetően, hogy egy egyre növekvő problémára biztosítottak gazdaságos megoldást. Harry minden helyzetben a termékek népszerűsítésére koncentrált, fiai Folger és John elmondták: még a családi vakációk során is Liberty dobozokkal töltötték fel az autót. Amikor útközben megálltak pihenni, míg a gyerekek fagylaltoztak, addig Harry Fellowes meglátogatott egy helyi bankot, ajánlatot tett, és termékmintát hagyott ott. A Liberty sikerétől ösztönözve Mr. Fellowes úgy döntött, hogy változtat értékesítési stratégiáján, és belép egy már meglévő disztribúcióba, melyet a folyamatosan növekvő irodai termékkereskedők kínáltak. Az 1930-as évek folyamán a Bankers Box Company regionálisból nemzetközi gyártóvá fejlődött, mivel olyan kereskedőhálózatból származott, mely archiváló dobozokat helyi készletből szállított a bankok és vállalatok számára.

A nagy gazdasági világválság nehézséget okozott az összes amerikai vállalkozás számára. A Bankers Box Company-ban a béreket többször csökkentették, de a vállalat így is megtartotta munkavállalóit, bár a termékek iránti kereslet csökkent. 1932-ben Harry fia, Folger ott hagyta a főiskolát, hogy segítsen apjának a termékek értékesítésében. Másik fia John, 1938-ban követte. Mindkét fia csatlakozott a hadsereghez a II. világháború alatt. Harry Fellowes azonban kitartott és az üzleti életben maradt. A háború után Folger és John visszatértek az üzleti életbe, és megkezdték a fokozatos átállást a második generációs vezetésre.

“Az időben történő és teljes” szállítások teljesítménymércévé váltak

Az első gyártósor, 1925 körül

Második generáció:

1952-1983

A felelősséget a két fivér “testvériesen” osztotta fel egymás között. Folger Fellowes leginkább a termékek értékesítésével foglalkozott, öccse, John a kezdetektől fogva a gyártásért, és az adminisztratív folyamatokért felelt. Egymás mellett dolgoztak, mint “Mr. Outside és Mr. Inside”. Tökéletesen működtek együtt az üzleti életben.

Valamennyi ügyfél számára Folger Fellowes lett a cég “arca”. Eleinte kizárólagos forgalmazást biztosított egyetlen kereskedő részére, majd később kiterjesztette a láncot több kereskedőre és nagykereskedőre Amerika szerte. A Bankers Box Company az 1950-es években piacvezetővé nőtte ki magát az archiválás, tárolás területén.


H. Folger Fellowes

John E. Fellowes

Mindeközben

John Fellowes a gyártást vezette,

fejlesztette a gyártási technológiát, kiegyensúlyozottan tartotta a készleteket. Rendszereket, eljárásokat vásárolt az üzleti adminisztrációhoz, és bevezette a nyereségrészesedést. 1956-ban a cég a chicagói kényelmetlen, több szintes gyárból, egy új 30.000 négyzetméteres gyár és irodahelyiségbe költözött Illinoisba a Franklin Parkba. Néhány évvel később kisebb gyárakat nyitottak meg Kaliforniában, Anaheimben, melyet még több regionális gyár követett többek között Cranbury-ben, New Jersey-ben, Dallasban, Atlantában és Georgiában.

James (“Jamie”) Fellowes 1969-ben csatlakozott a vállalathoz. Hónapokkal később Folger Fellowes szívrohamban váratlanul elhunyt. Elvesztése hatalmas csapást jelentett a cég számára, ám az új apa-fia kombináció kitöltötte az űrt az elkövetkezendő években. A vállalat termékskáláját jelentősen kibővítették, melynek következtében leányvállalatot nyitottak Kanadában és az Egyesült Királyságban. John Fellowes 1983-as nyugdíjazásával egyidejűleg Jamie Fellowes lett az elnök, így elkezdődött a vállalat harmadik generációs vezetése.

Harmadik generáció:

1983-2014

A hetvenes évek végén a digitális technológia elkezdte megváltoztatni a vállalkozások működését. A változások korlátozták a papír használatát, valamint annak tárolásának szükségességét. Így azonban új lehetőségek nyíltak. 1982-ben a cég túllépett a karton és archiváló dobozok gyártásán. Az archivált dokumentumok természetes velejárója a papírhulladék keletkezése, így a vállalat Fellowes márkanév alatt bevezette a német gyártású iratmegsemmisítők sorát. Egy év múlva pedig felvásároltak egy olyan céget, mely mikrofilmek és floppy lemezek tárolására alkalmas PVC rendszereket gyártott. Mindkét termékcsalád sikeresen fejlődött és az elkövetkezendő 20 évben gyors növekedést eredményezett, több száz új termékkel és több, mint 25 vállalat felvásárlásával olyan kategóriákkal bővültek, mint az irodai gépek és számítástechnikai kiegészítő termékek.

A termékportfólió változásával a vállalat a nevét is megváltoztatta Fellowes Manufacturing Company-ra, a Bankers Box-ot pedig megtartotta a tároló és archiváló dobozok márkájaként. A következő évtizedekben a Fellowes iratmegsemmisítők, spirálozó- és laminálógépek, számítástechnikai kiegészítő termékek piacvezetővé váltak a Bankers Box mellett.

A nyolcvanas évek végére a vállalat gyorsan növekedett, és emiatt kihívásokkal kellett szembe néznie. A kihívások mellett, szembe kellett nézni az irodai eszközök kereskedelmében bekövetkezett változásokkal is, melyeket a szupermarketek megjelenése jelentett. Ezek az új kiskereskedők intenzív nyomást gyakoroltak az árképzésre és a jövedelmezőségre. Ebben a fontos időszakban kérte fel Jamie a bátyját, Petert, hogy csatlakozzon a vállalathoz.

Peter, akinek angolból volt PhD-je, egyetemi oktatóként dolgozott. A 40-es évei közepére Peter akadémiai dékánként ért el sikereket. Ígéretes pályafutásnak nézett elébe. Ennek ellenére elfogadta fivére felkérését, és csatlakozott a Fellowes-hoz 1989-ben. Néhány évvel később vezérigazgató lett, Jamie pedig a vezérigazgató-helyettese, így működtek együtt hatékonyan.

A 80-as, 90-es években bekövetkező piaci változások alacsonyabb működési költségeket követeltek ahhoz, hogy az árképzési nyomásnak meg tudjanak felelni.

A gyártást és forgalmazást ismét központosították Illinoisban, Itascában. Hogy kihasználják a központosított gyártás előnyeit, a hullámkartonokat először dobozokká alakították át, stancoló, nyomtatási, hajtási és ragasztási technológiák felhasználásával. Huzalgyártás, fröccsöntés és más technológiák elsajátításával növelték a termékek minőségét ugyanakkor csökkentették az előállítási költségeket. Megkezdték az első saját iratmegsemmisítő tervezését és gyártását, és bemutatták a világ első személyi iratmegsemmisítőjét (PS30/50). Az automatizálás és a robot technológia bevezetése jelentősen csökkentette a költségeket a gyártási folyamatban. 1990-ben bevezették az Advantage Fellowes-t, ami egy új koncepciót jelentett a folyamatok fejlesztésében, magasabb minőséget és alacsonyabb költségeket jelentett. A vállalat ennek köszönhetően továbbra is növekedett, valamint az árnyomás ellenére is stabil eredményeket ért el.


Jamie & Peter Fellowes

A vállalat földrajzilag is terjeszkedett

A “zöld-mezős” start up stratégiák és beruházások révén a Fellowes terjeszkedni kezdett Európában, Ázsiában, Ausztráliában és Afrikában egyaránt. A kezdetekkor a tengerentúli üzleteknek nagyon eltérő termékválasztéka, gyártási folyamatai voltak, valamint nem voltak összhangban a módszereik és a kulturális különbségek is nehézséget jelentettek. A nemzetközi kapcsolatok inkább lazának voltak mondhatók, mintsem, hogy egy globális egységes üzlethez hasonlított volna.

1994-ben a vállalat új irányba indult: egységes, világ vállalatot szerettek volna létrehozni. A Fellowes ugyanazokat a termékeket szerette volna értékesíteni, ugyanazokkal a márkanevekkel, egy globális gyártási központtal és egységes ellátási lánccal mindenhol. Egy technológiai platformot és egy azonos vállalati kultúrát akartak kialakítani az összes üzlet tekintetében. Ennek a víziónak az elérése hatalmas feladatnak bizonyult. Az utazás azonban elkezdődött és végül a vízió nagyon kedvező eredményekkel valósult meg.

Peter Fellowes 2006-ban nyugdíjba vonult, ám addigra egy újabb generáció lépett előre. A negyedik generációt képviselő ifjabb John Fellowes 2001-ben csatlakozott a családi vállalathoz teljes munkaidőben. Azonnal elkezdték felkészíteni a vállalat későbbi vezetésére. 2012-ben ő lett a vállalat elnöke. John kulcsszerepet játszott abban, hogy a Fellowes elérje mai formáját és méretét.

17

Napjainkban a Fellowes 17 tengerentúli leányvállalattal rendelkezik

50%

A bevétel közel 50%-a az Államokon kívülről érkezik

Egységes globális üzleti vállalkozásként működik olyan technológiával, amely minden részre átláthatóságot és összeköttetést teremt.

Negyedik generáció

2014-napjainkig

Jamie Fellowes 2014-ben ünnepelte, hogy 50 éve a vállalatnál dolgozik. 1964-ben a Bankers Box gyártói során kezdte a munkát. Ezt az évfordulót választotta arra, hogy visszalépjen igazgatótanácsi pozícióba és kinevezze a cég élére ifjabb John Fellowes-t.


Negyedik generációs vezérigazgató John Fellowes és Jamie Fellowes, az igazgatóság elnöke

1917-2017

A 100. évforduló ünneplése

A negyedik generációs vezetés ötvözi az új szemléleteket a tapasztalattal és bölcsességgel. A Fellowes kiváló helyzetben van ahhoz, hogy folytassa azt, amit már 100 éve elkezdett: az alkalmazkodást, változást, növekedést. A vállalat továbbra is az alapvető kompetenciáira épít, a folyamatos fejlesztésekkel, új képességek fejlesztésével és új piacok létrehozásával.

A digitális technológiák folyamatos térnyerése miatt, az archiválás, tárolás valamint az alapvetően papíralapú dokumentumokat feltételező kategóriák, mint az iratmegsemmisítés, laminálás, kötészet nem fognak tovább növekedni. Az irodákban azonban a papír használata nem szűnik meg teljesen, ami tartós alapot biztosít az üzlet számára. A mobil-technológiai kiegészítők, valamint az egészséges munkakörnyezetet támogató termékek jelentik a növekedést a jövőben.

A Harry Fellowes által alapított hagyományok továbbra is szerves részei az üzletnek, és hatékonyan működnek közre egy olyan szervezeti kultúra és környezet megteremtésében, amelyben az innováció virágkorát éli, az emberek motiváltak arra, hogy hasznos, értékes, prémium minőségű termékeket hozzanak létre a nemzetközi piac számára.